15. maaliskuuta 2016

EF aakkoset

Moikka taas!
Oon miettinyt, mitä mä voisin tänne postailla, ennen kuin alan tekemään pakkaslistaa yms. lähtemiseen liittyvää. Ja me pelattiin koulussa tälläistä peliä, jossa piti kertoa jokaisella aakkosten kirjaimella jotakin omasta elämästä. Ja tuli sitten mieleen, että voisin toteuttaa samanlaisen, mutta kertoisin vain EF:stä. Ja hei! Jos siellä on ihmisiä, joilla on jotakin ideoita esimerkiksi millaisia lähtöön liittyviä postauksia haluaa nähdä, niin eikun kommettia tohon alas.

A - Ambassador
Ambassador-ius on tuonut mulle ihan todella paljon kaikkea mahtavaa. Oon saanut uusia ystäviä ja mahtavia kokemuksia.
B - Beach
Ranta. C'moon suurin osa EF:n kohteista on rantakohteita, ja kukapa ei rakastaisi rantoja.
C - California
California oli ja on edelleen mun unelmakohde katkustaa ja oli ihan mahtavaa viettää siellä aikaa pari kesää taaksepäin EF:n kanssa.
D - Discot
En ole itse koskaan osallistunut EF:n discoihin, mutta en ole kuullut niistä mitään muutakun hyvää ja kaikki puhuvat aina vain discoista, jos tulee puhe EF:stä
E - Education first
EF education first on osa mun elämää nykyään, enkä voisi olla kyllä yhtään iloisempi
F -  Feel this moment
Kyseinen biisi oli EF:n kesä 2013 biisi. Ja sitä kuunnellaan edelleen! Ihan paras biisi jammailla Brightonin rannalla. Just sayin'


G - Graduation
Itse en koskaan ole kyseistä hetkeä kokenut, mutta lähes jokaisella EF:n kielimatkalla kyseinen tapahtuma järjestetään. Enkä valehtelisi, jos sanoisin, että haluaisin ehkä myös itse kyseisen hatun.
H - Hyvästit.
Niin totta kuin se onkin, niin joskus kaiken on loputtava ja tämä on varmasti kaikkein kamalin hetki koko reissusta. Koska et ole varma tuletko koskaan tapaamaan kyseisiä ihmisiä uudestaan.
I - Ilo
Kun pääset paikkan päälle, ja olet odottanut kyseistä hetkeä jopa monta sataa päivää.
J - Jännitys
Kaikkia varmasti jännittää lentokentälle meno, ja kohteessa uusien ihmisten tapaaminen. Ja siitä se kaikki vasta alkaakin.
K - Kansainvälisyys
Minunkin luokalla oli ihmisiä Saudi-Arabiasta, Italiasta, Norjasta, Venäjältä, Meksikosta ja vaikka mistä muualta!
L - Lähentyminen
Se on kaikkein paras fiilis, kun tajuat, että olet lähentynyt kielikurssi kavereidesi kanssa vaikka ette ole tunteneet toisianne kuin vasta muutaman viikon


M - Matkustaminen
Kielikurssien keskeisin asia ja paras asia samalla
N - Nauru
Tulet nauramaan matkasi aikana niin paljon, että et olisi koskaan edes kuvitellut nauravasi niin paljoa.
O - Opiskelu
Osasta ihmisistä se kuulostaa todella tylsältä, mutta pakko sanoa, että se oli kyllä ehdottomasti yksi parhaimmista asioista koko kielikurssillani
P - Pinkki
EF:n tunnusväri, joka valloittaa jokaisen kohteen kesä kesän jälkeen
R - Reunion
Enkä nyt puhu niistä Helsingissä järjestettävistä kielimatkalaisten bileistä vaan siitä, kun tapaat ulkomaalaisia kielikurssilaisia uudestaan♥
S - Summer
Kesä = aika lähteä valloittamaan maailmaa
T - Tarzan
Tämä oli yksi meidän kaveriporukan inside - juttu. Ja niitä syntyy jo muutaman päivän jälkeen


U - Unohtumaton
Voin vannoa sinulle, että en tule koskaan unohtamaan mitään mitä olen EF:n kanssa kokenut.
V - Viikot
...Ja jopa neljä viikkoa on ihan liian vähän...
W - Walk of fame
Katu Los Angelesissä, jota odotin kun kuuta nousevaa.
Y - Ystävät
Ehdottomasti paras osa koko matkassa.
Ö - Yöt (tiedän, että yö ei ala ö- kirjaimella, mutta oli vain pakko saada se mukaan ja niin :D )
Tiedättekö kuinka hienoa se on rullailla ympäri Brightonia keskellä yötä. Todella hienoa.

Hoi kaikki! Sulla on vielä 13 päivää aikaa hyönyntää EF:n mahtavat kesä alennukset!! Voit saada jopa -500€ sun kielimatkasta, jos varaat sen nyt. Suosittelen käymään tsekkaamassa EF:n kotisivut ja katsoa, jos sopiva kohde löytyisi.

13. maaliskuuta 2016

Lähde opiskelemaan englantia ulkomaille

Moikka taas!
Koska olen itse saanut mahdollisuuden jo muutamana kesänä lähteä kielikurssille parantamaan omaa englannin kielen taitoani, niin haluan nyt jakaa teille kaikille EF:n ihan mahtavat alennukset kielikursseille.
Tässä kuussa EF haluaa rohkaista kaikkia oppimaan kieltä paremmin. Ja tämän vuoksi he tarjoavat mahtavia alennuksia ympäri maailmaa. Alennuksia on niin Englantiin kuin myös kaukokohteisiin.

Tiedän, että kirjoitan näistä kaikista tarjouksista ja kokemuksista sen takia, että mainostaisin EF:ää. Mutta nyt haluan sanoa teille jokaiselle, että en todellakaan kirjoita mitään tänne, joka ei minun mielestäni ole hyvää ja mielestäni julkaisemisen arvoista. En myöskään kirjoita tätä vain sen vuoksi, että saisin uuden matkan jonnekkin päin maailmaa ilmaiseksi. Teen tätä sen takia, että minun mielestä EF on todellakin hyvä yritys, joka tuottaa mahtavia kielikursseja. Omat kokemukseni on ollut mahtavia EF:n parissa ja todella toivon, että mahdollisimman moni saisi kokea samanlaisia kokemuksia, joita minä olen itse kokenut.

Nyt niihin tarjouksiin!

Oxford -20% (kurssi alkaa viim. 30.5)
Oxford -10% (kurssi alkaa 1.6.)
Cambridge -10%
Bristol -10%

San Diego Point Loma -20% (1.9 alkaen)
New York -10%
Miami Beach -10%
Sydney -10%
Singapore -10%

Alennuspresentti miinustetaan kurssin loppusummasta. Esimerkiksi;

4 viikon intesiivinenkurssi Oxfordissa 25.4 ensimmäinen kurssipäivä 2542€
4 viikon intesiivinenkurssi New Yorkissa 25.4 ensimmäinen kurssipäivä 3402€
4 viikon intesiivinenkurssi Sydneyssä 25.4 ensimmäinen kurssipäivä 2682€


Joten jos sulla ei vielä ole varattuna kielikurssi ensi kesälle, niin nyt sun todellakin kannattaa sellainen varata. Ja haluan muistuttaa teitä kaikkia, että vaikka tuossa listalla ei olisi juuri se sinun unelma kohteesi, mutta tiedät että siihen reissuun sinulla ei olisi varaa..Kannattaa katsoa noista kohteista mielenkiintoisin ja lähteä sinne! Koska loppujen lopuksi sillä kohteella ei juurikaan ole merkitystä vaan sillä, millaisiin ihmisiin tutustut ja millä asenteella sinä lähdet matkaan. 

Toivottavasti mahdollisimman moni päättää lähteä matkaan ja kokee mahtavan kesän. 

Lisa-Marie











12. maaliskuuta 2016

Bucketlist 2016 (top- 5)

Moikka taas!
Niinkun edellisessä postauksessa sanoinkin, että olen päättänyt lähteä toukokuun alussa takaisin Brightoniin, niin haluan tehä taas tälläsen bucketlistin. Viime vuonna mä en oikein tiennyt mitä kaikkea siellä on ja mitä siellä voi tehdä, joten mun lista oli aika sellainen yleispiirteinen eikä se juurikaan sisältänyt mitään paikkoja yms nähtävyyksiä. Viime vuonna kuitenkin tutustuin kaupunkiin ja kahden viikon aikana en ehtinyt tehdä sielä juurikaan mitään :D Joten nyt mulla on kunnon suunnitelmat ja muutama paikka, johon todellakin haluan.

1. Seven sisters

Haluan kiivetä Seven sisterssille ! Mun muutama kurssi kaveri kävi siellä, ja kertoi paikan olevan todellakin kaiken sen kiipeämisen ja tarpomisen arvoinen. Joten tämä on kyllä mun listalla heti ensimmäisenä !




2. Cloud 9
Cloud 9 on ehkä söpöin kahvila ikinä. Meidän piti käydä siellä viimeksi vaikka kuinka monta kertaa, mutta koskaan me ei mukamas sinne ehditty. Nyt tällä tulevalla reissulla pidän huolen, että pääsen maistamaan heidän cupcakeja! Koska jokainen brightonilainen ja turisti kehui paikkaa on sinne pakko mennä käymään! + kyseinen paikka on vain 8 minuutin kävelymatkan päässä Churchill Squarelta!



3. Beach huts
Mä haluan käydä katsomassa nämä niin suositut beach hutsit. ainakin kaikissa kuvissa ne aina näyttää niin kivoilta ja söpöiltä, että kyllähän nekin nyt pitää käydä tsekkaamassa. 



4. Terre a Terre
Kyseinen paikka on vegaaniravintola ja todella monet ihmiset ovat kehuneet heidän ruokiaan. Ei vain sen maun mukaan vain myös ulkonäön. Ja itseasiassa tämä ravintola on myös voittanut vegetarian UK awardinkin. Joten ollaan jo kaverin kanssa päätetty, että käydään katsastamassa kyseinen paikka heti sunnuntaina kun saavutaan Brightoniin.



5. The north laines (+photo booth)
En päässyt viime kerralla siellä oikein kiertelemään ja ottelemaan kuvia, joten nyt tällä tulevalla reissulla siihen pitää kyllä löytyä aikaa. Niin ihana paikka ja niin ihania pieniä kahviloita, joten sinne siis! + siellä on valokuvakauppa, jossa on monta photo boothia..Ja olen yksi niistä ihmisistä, jotka rakastaa photo booth- kuvia.


Siinä mun top- viisi bucketlist. Mulla on paljon myös sellaisia pienempiä juttuja, joita haluan tehdä, mutta nämä viisi juttua on sellaiset mitkä todella haluan tehdä. Toivottavasti joku löysi jotakin apua tästä postauksesta ja käy vaikka testaamassa Cloud 9 - kuppikakut.

Muistakaa myös, että EF:llä on vielä hetken todella hyvät alennukset viimeisille kielimatkoilla ensi kesälle! Joten jos sulla ei vielä ole varattu kielimatka, niin suuntaappas EF:n nettisivuille ja tsekkaa tarjoukset sieltä ja soita vaikka heti maanantaina toimistolle ja varaa oma matkasi :) 
Ja jos olet lähdössä jonnekkin päin maailmaa EF:n kanssa ensi kesänä, niin muista pitää ihan mahtava reissu äläkä stressaa liikaa. 

Lisa-Marie

mitä jos sittenkin...

Moikka taas !
Mä oon kuullut nyt tämän vuoden alusta asti sitä, kuinka ihmiset lähtevät lomalla ja kuinka muutamat kaverit lähtevät kielikursseille. Yksi lähti Lontooseen ja toinen Los Angelesiin. Niin kyllä siinä alkaa itselläkin nousta matkakuume todella korkeaksi ja oman matkan suunnittelemiseen menee aina vain enemmän ja enemmän aikaa.
Mulla on ollut varattuna kesän lopulle kuukauden mittainen kielikurssi Brightoniin jo vaikka ja kuinka monta kuukautta. Niinkuin jo muutama postaus taakse päin sanoinkin, että voi olla että en mihinkään sittenkään lähde tai jos lähden, niin lähden kyllä Yhdysvaltoihin.
Mulla on tullut kaikkiin suunnitelmiin muutoksia ja siitä saankin kiittää erityisesti mun isää ja meidän koulun rehtoria. Pienet kiitokset lähtee kyllä myös mun englannin opettajalle niistä isoista suositteluista, miksi rehtorin pitäisi hyväksiä minun itsenäisopiskelu anomus.
Mulla alkaa siis uusi ja viimeinen jakso lukion ensimmäisellä huhtikuun alussa ja viimeisessä jaksossa mulla on vain kolmea ainetta. Tästä johtuen ajattelin, että hae kyseiset opiskelut itsenäisiksi ja lähden matkoihini. Aloin sitten miettimään, että mihin päin maailmaa todella haluaisin lähteä ja Nyki oli todella vahvoilla ja suunnittelin, että suuntaan sinne. Mulla ei kuitenkaan ole nyt enään kauaa aikaa kerätä rahaa ja tiedän, että jos sinne lähden, niin tarvitsen oikeasti rahaa paljon. Siellä on niin paljon kaikkea ihanaa nähtävää ja shoppailtavaa, että saisin rahani kyllä kulutettua hyvin nopeasti. Päädyin kaikkien mutkien ja käännösten kautta siihen, että mun matka starttaa kohti Lontoota ja siitä jatkan matkaa junalla Brightoniin.



Nyt pääsen näkemään myös Brightonin kevään ja pääsen viettämään ihaan mahtavaa loman alkua paikkaan, jossa todella tykkään olla! En kyllä voisi olla yhtään iloisempi mun päätöksestä. Vaikka nää loppu viikot tuleekin olemaan ihan todella rankkoja, koska pitää lukea koeviikolle, opiskella kahden ja puolen kuukauden opinnot viikossa ja käydä vielä töissäkin. Mutta olen varma, että Brighton tulee olemaan niin mahtava, että se on kyllä kaikki sen arvoista.

Ajattelin, että voisin tehdä taas uuden Bucketlistin mun matkalle, kun nyt mulla on selvästi sellasia paikkoja, jossa todella halua käydä. Ja sain viime kerralla siitä paljon hyvää palautetta ja moni olikin saanut siitä postauksesta vinkkejä omalle Brightonin kielikurssilleen.

Ja hei!! Muistakaa että EF:n netti sivuilla on vielä hetken ihan mahtavia alennuksia, jotka todella kannattaa tsekata jos et ole vielä varannut kielimatkaasi! Ja kannattaa pitää mielessä, että todella monet suositut kurssit ovat jo täynä ja suuressa osassa kursseja on enään muutamia paikkoja..Joten jos haluat lähteä ensi kesänä matkaan kannattaa heti maanataina soittaa toimistolle ja varailla matkaa :)
Lisa-Marie



7. maaliskuuta 2016

normaali kielikurssilaisen päivä part. 1

Moikka taas!
Multa on kysytty useasti millainen se normaali kielikurssilaisen päivä sitten oikein on? Ja tämän vuoksi päätin, että tänään teille kirjoitan kahdesta erilasesta päivästä, koska meillä oli jaettu oppitunnit joka toinen päivä iltapäivälle ja joka toinen aamupäivälle.
Mun kielikurssi oli viime kesänä kesäkurssi, joten mulle oli kaksi oppintuntia päivässä. Jonain päivinä se tuntui liian vähältä ja toisina päivinä oikein sopivalta (varsinkin toisen viikon alussa kun olin ollut viikonlopun Lontoossa enkä nukkunut kuin muutaman tunnin koko viikonloppuna).


Ensimmäisenä kerron päivästä kun koulua oli aamupäivällä. Tällöin koulu alkoi 9:00 am ja päättyi 11:55 am (paitsi perjantaisin 11:30 am). Ja nyt aijonkin kertoa mun ensimmäisestä perjantai päivästä Brightonissa!!

Herätys 7:30
Heräsin yleensä siinä ennen kahdeksaa, jotta sain syötyä aamupalan ja ehdin hetken jutella luokkakavereille, että mitkä ovat kyseisen päivän suunnitelmat. Kyseisen päivän suunnitelmat oltiin jo pohdittu alkuviikosta enkä malttanut odottaa, että koulu loppuu.

Koululle 8:45
Kun olin syönyt aamupalan hyppäsin bussiin, ja mun koulumatka riippui ruuhkista ja yleensä näillä aamutunneilla siinä kesti noin 20 minuuttia.
Mun esimmäinen tunti olikin iPad- tunti ja vää tunnit oli yhtiä kivoimpia tunteja. Kyseisenä päivänä suunniteltiin omia yrityksiä ja oltiin tärkeitä toimitusjohtajia..(lue; kukaan meijän ryhmästä ei tajunnut mitä meidän piti tehdä, joten me vaan naurettiin ja juteltiin meilkein koko 50minuuttia).

Ensimmäinen tunti loppui noin 10:20 am, mutta päästiin lähtemään vähän aikaisemmin tuona perjantaina, jotta ehdittäisiin poikkeamaan ruokakaupassa hakemassa meille ruokaa. Normaalisti meillä oli 10 min tauko tuntien välissä, mutta kyseisenä päivänä saatiin melkein 30 min breikki.

Seuraava tunti alkoi 10:30am ja tätä tuntia oltiin odotettu koko viikko. Kyseessä oli siis Lecture -tunti, joka järjestettiin ohjelmateltassa. Nämä tunnit olivat aina vähän lyhyempiä ja niillä oli aina joku aihe. Ja tämän perjantain aihe oli Englanti ja sen kulttuuri. Meidän opettaja oli järjestänyt kaikkia tietovisoja ja erilasia kilpailuja. Muuten mua ei niinkään olisi kiinnostanut kyseinen tunti, mutta olin kuullut niistä niin paljon hyvää ja voi että se oli kyllä koko viikon odottamisen arvoinen tunti. Tämä tunti loppui noin 11:30am ja siitä päästiinkin lähtemään omille teille!

Kotiin pakkaamaan tavarat 12:00
Mun muutamalla kaverilla oli vielä yksi tunti, joten mulla oli mahtavasti aikaa käydä kotona pakkaamassa kaikki tavarat ja sen jälkeen bussilla takaisin koululle Karenia ja muita vastaan.

RUOKAAAA 1pm
Kun oltiin saatu porukka kasaan oli aika mennä syömään! Ja tämähän oli siis kaikista paras asia joka päivä. Pääsi kokeilemaan mitä erikoisempia ravintoloita ja pieniä kahviloita. Nyt kuitenkin päädyttiin siihen, että me mennään syömään Starbucksiin mitä parhaimmat Ham and 3 cheese sandwitchit..ja voin vain kertoa, että en ole varmaankaan koskaan syönyt niin hyvää leipää.

Brighton Pier 3pm
Kun oltiin syöty ja käyty muutamassa kaupassa ja ostamassa meille vähän naposteltavaa suunnattiin me porukalla Brighton Pierelle. Ja voi elämä mä rakastan sitä paikkaa. Siellä ei ole mitään mitä voisi vihata. Jopa ne lokit oli niin kivoja (vaikka ne meinaskin syödä kaikki ruuat ja kakkaa kaikkien päälle). Käytiin muutamissa laitteissa, mutta kaikkiin ei edes päästy, koska Brighton oli todella sateinen joten porukkaa ei ollut paljoa ja kaikkiin laitteisiin ei päässyt, jos ei ollut tiettyä määrää ihmisiä.
Syötiin vaikka mitä ihmeellisiä ruokia laiturin kojuista ja jossain vaiheessa päätettiin lähteä kävelemään rannalle. Rakastan Brightonin rantaa niin paljon, koska en voi sietää jos ranta on hiekkaranta ja tuolla ranta oli kiviranta. Joten olin ihan rakastunut.

RUOKAAAA 7pm
Kaikki oli jo ihan kuolleita siitä kävelemisestä ja kaikki halusivat ruokaa. Joten me päädyttiin Itsy nimiseen pieneen ruokakauppakahvila-asiaan. Sieltä sai vaikka mitä erilasia sushi- juttuja ja erilasia salaatteja ja nuudeleita ja vaikka mitä. En ollut koskaan ennen maistanut sushia enkä kyllä enään ikinä maistakkaan :D Ei ollut mun suurinta herkkua se. Mutta istuskeltiin siellä melkein tunti jonka jälkeen lähdettiin käppäilemaan ympäri Brightonia.

Kotiin 10pm
Oltiin kävelty ympäri Brightonia vaikka kuinka kauan ja oltiin kaikki kirjaimellisesti kuolleita kaikkien rakkojen ja hankaumien kanssa. Joten otettiin kaikki bussit meidän majapaikoille ja olinkin kymmenen jälkeen sitten takasin kotona.
Mulla oli aamulla aikainen herätys, jotta ehdin käydä suihkussa ennen mun junan lähtöä, koska olin tosiaan tuon ensimmäisen viikonlopun Lontoossa. Joten pakkasin vain kaikki mitä tarvitsin mukaan sinne ja mietin mitkä vaatteet puen millekkin keikalle ja menin nukkumaan.


Kyseinen päivä oli ihan mahtava ja tutustuttiin kaikkien ihmisten kanssa niin paljon paremmin. Ainoa asia, joka tuona päivänä todella harmitti oli se, että olin unohtanut ottaa mun kameran mukaan, joten mulla ei ole edes kovin montaa kuvaa tuolta päivältä.
Mutta joo! Toivottavasti tykkäsitte tästä ja aijon kirjoittaa toisen puoliskon heti perään, jotta ei tule kovin pitkää postausta tästä.

Muistakaapahan, että säkin voit viettää todella ihanan loman vaikka just Brightonissa ! EF:llä on tällä hetkellä vielä mahtavia tarjouksia, joka ovat voimassa vielä muutaman viikon! Joten kannattaa käydä tsekkaamassa ne EF:n kotisivuilta ja varata vaikka oma unelmien kesäloma!!

Lisa-Marie

11. helmikuuta 2016

nuorempi kielimatkalainen?

Moikka taas!

Tänään mä päätin, että avaan teille nuoremmille kielimatkalaisille teidän vaihtoehtoja enemmän! Multa on niin vanhemmat kuin myös nuoremmat ihmiset kysyneet heidän mahdollisuuksiaan lähteä kielimatkalle EF:n kautta ja olen enemmän kuin iloinen, että saan nyt tänään kirjoittaa itse näistä juniori- kielimatkoista. Ajattelin, että teen pienen tietokasan kyseisistä matkoista ja sitten kerron muutamasta ihan mahtavasta uutuudesta!!

Kuka voi lähteä juniori -kielimatkalle?
-Junnumatkalle voi lähteä kaikki 10-14 -vuotiaat. Joskus kyseisille matkoille tehdään myös poikkeuksia, sillä Suomesta on lähtenyt myös 9-vuotiaita kielimatkalle. Näissä tapauksissa tulee kuitenkin kääntyä EF:n toimiston ja maajohtajan puoleen. Kuitenkaan yli 14-vuotiaat eivät matkalle pääse, koska matkat yritetään pitää nuorille sopivina ja yli 14-vuotiaat pääsevät jo normaalille kielimatkalle.

Onko matka turvallinen ja miten nuoria tarkkaillaan?
-Matka on turvallinen!! Matkalle lähtee aina mukaan suomalainen liideri, joka pitää huolen kielimatkalaisista. Sekä kohteessa on enemmän aikuisia katsomassa lasten perään. Kyseinen kielimatka on enemmän valvottu kuin sitten taas tuo normaali 14-18 -vuotiaiden kielimatka. Junnumatkojen ohjema on myös sovellettu kyseiseen ikäluokkaan sopivaksi. Liiderit on myös valittu tarkkaan kyseiselle kurssille sopivaksi.

Miksi kohteita on vähemmän?
-Kohteita on vähemmän muutamasta eri syystä. Kuitenkin yksi suurin syy on se, että kohteet ovat valittu todella tarkkaan niin, että ne sopii juuri kyseiselle ikäluokalle ja aktiviteettejä löytyy monipuolisesti. Yksi syy on myös se, että junior -kielimatkoja ei järjestetä niin paljoa. Vaikka joka vuosi Suomestakin lähtee monta junnuryhmää valloittamaan maailmaa!

Kuinka kauan kohteessa voi viipyä?
Kyseisiä kursseja järjestetään niin kahden sekä kolmen viikon mittaisina. Kyseinen aika on juuri sopiva, jotta nuori pääsee tutustumaan kieleen ja kohteeseen, mutta koska matka on varmasti jokaisen tai ainakin lähes jokaisen ensimmäinen reissu ilman vanhempia tulee siinä nopeasti ikävä kotiin. Ja matkan jälkeen on mukva jatkaa lomaa vielä Suomessa perheen ja ystävien kanssa.


Nyt kun muutama yleinen kysymys on saatu avattua ajattelin, että voisin kertoa ihan uudesta teema kurssista, jonka EF järjestää tänä vuonna!
Sain kuulla täysin uudesta kielikurssista, joka on suunnattu nimenomaan nuoremmille junioreille (10-12-vuotiaille) toki matkaan sää lähteä kaikki juniorit! Kyseinen kielimatka tullaan järjestämään siis LEGO:n kanssa. Tämä järjestetään ensimmäistä kertaa tänä vuonna, joten jos kuulostaa hyvältä, niin kannattaa lähteä mukaan.

Kurssi järjestetään Lontoossa, Newland Park asuntolassa.
Kurssi on tehty yhteistyössä LEGO:n kanssa ja tämä näkyy myös opetuksessa. Lapset pääsevät ilmaisemaan itseään ja opettelemaan kieltä esimerkiksi LEGOpalikoiden avulla. Kyseisellä kurssilla ei järjestetä normaaleja oppitunteja, niinkuin yleensä EF:n kielimatkoilla. Kurssi koostuu EF:n oman opetussuunnitelman aktiivisista harjoituksista sekä kurssilla käytetään LEGO:n omaa "opetuspakettia".
Tämä kielikurssi sopii todella monelle erilaiselle ihmiselle! Niin lapsille, jotka oppivat tekemisen kautta kuin myös ihan vain lapsille, jotka rakastavat LEGOja. Lisätietoja kurssista saat, vaikka lähettämällä minulle sähköpostia tai soittamalla suoraan EF:n toimistoon.


Kesä lähestyy! Muistakaapas kaikki, että EF:llä on mahtavat alennukset vielä muutaman päivän ajan voimassa! Voit saada jopa -300€ omasta kielimatkastasi, kun varaat nyt. Suosittelen ottamaan asian puheeksi vanhempien kanssa, ja voit vaikka tilata täysin ilmaisen esitteen TÄSTÄ.
Toivottavasti kaikki pääsevät kokemaan mitä mahtavemman kesän EF:n kanssa. Koska itse tulen nauttimaan omasta matkastani todella paljon.

5. helmikuuta 2016

Infot 2016

Moikka taas!

 Ajattelin, että koska suosituimmat kielimatkat ovat jo buukattu loppuun ja nyt alkaa olla viimeiset hetket, jos haluat lähteä vielä tänä vuonna kielimatkalle niin voisin tännekkin noista tulevista infoista kertoa !

LT:n eli kielimatkojen puolen infoja järjestetään kolme tässä kuussa:

Tampere tiistai 9.2 klo: 16-17
Vaasa torstai 11.2 klo: 16-17
Online  15.2 klo: 16:30-17:30

ILS:n eli itsenäisten kielikurssien sekä AY:n eli opintovuosien infoja järjestetään myös tässä kuussa:

Online tiistai 9.2 klo: 16:30-17 (lähtijä info)
Online tiistai 23.2 klo: 16:30-17 (ILS & AY)
Online tiistai 1.3 klo: 16:30-17 (lähtijä info)

Ja hei! Jos satut asumaan Helsingin lähistöllä tai sinulla on mahdollisuus sinne matkustaa, niin nyt EF tarjoaa täysin maksuttoman ja todella hyösyllisen luennon! Sinulla on mahdollisuus oppia kirjoittamaan CV englanniksi ! Eli siis jos sinulla on mahdollisuus olla Helsingissä EF:n toimistolla 16.2 klo: 17:30-19, niin todellakin kannattaa käydä tuolle luennolle ilmottautumassa!! Mielestäni todella hyödyllinen juttu varsinkin, jos olet ajatellut lähteä ulkomaille asumaan. Koska ulkomailla CV:t ovat hieman erilaisia rakenteeltaan kuin Suomessa.

Multa on muutaman kerran kysytty mitä infoissa kerrotaan ja onko ne todella pakollisia? Niin ajattelin, että voisin tässä pikaisesti käydä läpi mitä infoissa kerrotaan.

Nuo ryhmämatkojen infot ovat infoja, joissa käydään yleisesti kielimatkoja ja eri kohteita. Siellä käydään läpi myös mitä kaikkea kielimatkalla tehdään ja mitä se todellisuudessa on. Minä itse päätin mennä infoon ennen omaa kielimatkaani ja koska olin ottanut selvää lähes kaikesta mitä voin kielimatkoista löytää ei minun mielestäni infosta ollut mitään hyötyä. Mielestäni infot ovat enemmänkin hyödyllisiä vanhemmille ja sellaisille ihmisille, jotka eivät tiedä kielimatkoista juurikaan mitään. 
Sitten taas nuo itsenäisten kielikurssien infot ovat enemmänkin infoja, joissa kerrotaan mitä kyseinen kielikurssi tarkoittaa ja mitä pitää ottaa huomioon kun lähtee itsenäiselle kielikurssille. Mielestäni tästä infosta oli minullekkin enemmän hyötyä, koska siellä ei käyty kohteita läpi vaan ihan oikeasti sitä mitä se kurssi on. Tässä kuussa järjestetään myös itsenäisten lähtijä infoja muutama ja kyseisissä infoissa käydään sitten vielä enemmän kurssia läpi ja mitä pitää ottaa huomioon ennen lähtöä. Sekä esimerkiksi rahan käyttöä yms. Mutta jos olet ottanut osaa normaaliin infoon, ei sinun välttämättä tarvitse tuohon lähtijä infoon osallistua. Itse en siihen infoon osallistunut ja kaikki kaverini ovat minulle sanoneet, että ei siinä oikein tullut mitään uutta. Mutta toki jos tuntuu siltä, että haluaa osallistua molempiin niin tottakai kannattaa käydä ne kuuntelemassa!

Toivottavasti kaikki pääsee lähtemään matkalle ensi kesänä ! Kertokaas mulle minne päin olette menossa ja oletteko menossa ryhmä- vai itsenäisellematkalle? 

Lisa-Marie